Timanttinen geenivirhe.

Tarkoitukseni oli tulla kirjoittamaan onnistuneesta perheristeilystä Tukholmaan. Homma kaatui kuitenkin ihan ensisijaisesti tilanteeseen, jossa minulla on laittaa tuolta parin päivän reissulta vain yksi kuva.


Noin.

Olin uskollinen turisti ja kuljin koko reissun kamera kaulan pielessä, mutta jokin meni vikaan ja ränkingin jälkeen vain tämä kuva läpäisi blogisuodattimet. Eikä ihan helposti tämäkään.
Well done – munkin mielestä.

On olemassa myös toinen syy, joka muutti päivän aiheen. 
Mun suvun naiset.

Meillä kiertää kuulkaa suvussa semmoset timanttiset persoonallisuusgeenivirheet, ettei ole tosikaan. Niin pitkälle kun minä oon nähnyt, niin tämä geenivirhe on lirvahtanut eteenpäin mun mummustani.

Taudin kuvaan kuuluu ylitsevuotavaa iloa niin että räkä lentää. Ronskia, ÄÄNEKÄSTÄ ja itseironista huumoria sekä muita vahvan humalatilan kaltaisia käytöhäiriöitä – italialaisillekin tyypillisellä elekielellä varustettuna.
Saattaa aiheuttaa myös runsaan määrän lämminhenkistä vastaanottoa kerta toisensa jälkeen.

Olen kirjoittanut tästä sukumme timantista aiemminkin, mutta kyllä mä nyt näen että taas on hyvä aika.

Mun mummu on 85 vuotias, enkä mä ole nähnyt sitä koskaan vihaisena. En edes pettyneenä.
Fiksummat ehkä jo hoksasivatkin, etten ole ollut katselemassa mummun elämää 85 vuoden ajan, mutta aika perkeleen monta mahdollisuutta näiden 30 vuoden aikana on mummulla ollut sanoa, että "fuck this shit – emmää jaksa."

Vaan kun se jaksaa. Jaksaa päivittää facebookkia, kirjotella sähköposteja, lenkkeillä, kestiä kaiket päivät milloin mitäkin vieraita – jopa naapureiden muuttomiehetkin.

Vappu on mummulle kiireistä aikaa, kun naapuritalon rientoihin tarvitaan munkkeja. Ja mummuhan paistaa. Keskimäärin 120 kappaletta per vappu. Mutta kattila vetää kerrallaan vain kolme.
Ei se mummua haittaa. Aikaa on.

Mummu on aina positiivinen, kannustava, iloinen, iloinen ja iloinen. Nauraa meidän kanssa räkä poskella maailman huonoimmillekin vitseille.

Jotta jos joku joskus erehtyy miettimään, miks me suvun naiset ollaan tämmösiä, niin syyllinen on tämä rouva kuvan keskellä.

Kattokaa ny sitä.
Meidän suvun timanttinen geenivirhe <3



6 kommenttia:

Viisas ja vittumainen - kävelevä näyttämötaiteeni.

"Ei hyvä tavaton miten ylimielinen tyyppi"  - oli ajatukseni aviomiehestäni, kun kaksi ja puoli vuotta sitten työkeikalla ensi k...